Toyota rămâne un nume important în Europa: pe ce loc s-a clasat marca asiatică

de: Andrei Tilimpea
20 04. 2023

Volkswagen a fost cea mai bine vândută marcă de automobile din Europa în primul trimestru, înregistrând o creștere de 25% de la an la an la 332.723 de unități.

Toyota Motor Europe și-a inversat tendințele de vânzări în raport cu restul pieței eurpene, pe fondul revenirii din criza de semiconductori, conform profit.ro.

Pe locul doi s-a clasat Toyota (220.019), restul primelor cinci fiind Peugeot (178.572), Audi (178.393) și Mercedes-Benz (176.041).

Ford a coborât pe locul nouă, în ciuda unei creșteri de 4% a volumelor de la an la an, pentru a înmatricula 147.068 de mașini.

Jato a evidențiat totalul înregistrărilor BEV ale Grupului Volkswagen, gigantul german OEM terminând primul trimestru cu doar 2.400 de unități în spatele Tesla, deoarece volumul său a crescut cu 57%.

Toyota abonată la locul 2

„Volumul nostru de vânzări în primul trimestru este cel mai mare din 2008, cu o cerere puternică pentru gama noastră multi-tehnologie de vehicule electrice cu baterii, celule de combustibil, hibride plug-in și hibride în întreaga regiune. Avem liste de comenzi foarte puternice, care sunt o dovadă a atractivității gamelor Toyota și Lexus, combinând un design excelent, sisteme de propulsie cu emisii reduse și calitatea globală a produselor”, spune Matt Harrison, Chief Operating Officer al Toyota Motor Europe.

Cele mai vândute modele ale mărcii Toyota, pe piața din Europa, au fost Yaris Cross (58.000 de unități), Yaris (42.000 unități), C-HR (39.600 unități), Corolla (37.000 cu toate caroseriile) și RAV4 (17.700 unități), reprezentând 74% din volumul total.

Toyota mizează în acest moment pe o gamă complet electrificată, toate modelele având o motorizare hibridă, care a înlocuit în timp motoarele diesel.

Compania asiatică, încă marginală în ceea ce privește volumul BEV, a înregistrat peste 3.700 de unități ale bZ4X. Astfel, volumul total de BEV al producătorului a crescut cu 437% în timpul trimestrului.